les tueries du Brabant

forum sur les tueries du Brabant
 
AccueilAccueil  PortailPortail  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
Le Deal du moment :
Cdiscount : -30€ dès 300€ ...
Voir le deal

 

 Juan Mendez

Aller en bas 
+55
KeBiesse
x
bernard1957
Darty
pyrénéen
glen2
coconut
Human
Cheshire cat
Robbedoes
C.P.
Clint Eastwood
gilbertmuda
falco
guy mayeu
CQB241
Niet Simpel
Willy-Nilly
luanda
Clairel
HERVE
RB
Andr
romain gary
FAITESVITE
Cusmenne Claude
Jo001
pierre
m verdeyen
dim
a h
K
michel-j
m v
Kranz
kiki mendez
nervien
jackson
jspeirs
Henry
rob1
EVE
welkominn
french
B.R.
Tom
billbalantines
undercover
raygil
ex-belge
balfroid
nobody
Ella
michel
fialin
59 participants
Aller à la page : Précédent  1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14, 15  Suivant
AuteurMessage
HERVE




Nombre de messages : 21413
Date d'inscription : 08/12/2009

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyLun 14 Oct 2019 - 16:12

.
@Robbedoes : Merci

L'enquête criminelle sur les "tueurs du Brabant": enquête parlementaire sur ...
De Adrien Masset

Juan Mendez - Page 12 Dez10

Note : ne pas oublier le lien Juan Mendez - Alain Coesens, neveu de Armand De Decker. 
Voir  https://tueriesdubrabant.1fr1.net/t1442-coesens-alain#121491
Alain Coesens connaissait-il Daniel Dekaise ?
Y a-t-il un lien Bouhouche - Lekeu - Degrelle - Delle Chiaie - Cherid - Dekaise  en plus de Bouhouche - Mendez - Dekaise ?
https://parismatch.be/actualites/societe/89157/tueries-brabant-gendarmerie-ligne-de-mire

.
Revenir en haut Aller en bas
C.P.




Nombre de messages : 2366
Date d'inscription : 05/01/2018

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyMar 15 Oct 2019 - 7:23

Longue et intéressante réplique de Luc Coesens sur le forum flamand. Pour ceux qui pratiquent la langue de Vondel:

Beste Mensen, Bedankt voor het luisteren.

Misschien eerst het levensverhaal van vader uit de doeken doen... De vader van Armand Coesens heb ik nooit gekend, maar volgens mijn vader was het een vee handelaar. Hij bleek geen al te beste handelaar te zijn, want hij heeft zich gezelfmoord met stapels schulden. Mijn vader heeft op jonge leeftijd beginnen werken, hij is ongeschoold maar niet ongeletterd. Na zijn legerdienst heeft hij zelfstandig beginnen werken zoals men het noemt, begonnen met schop en later de kruiwagen. Hij heeft de geërfde schulden van vader zaliger afbetaald met hard werken en spaarzaamheid.

Toendertijd waren het gouden tijden, men moest reeds zeer onbekwaam en lui zijn om niet voorruit te raken in het leven. Alles was toen toegelaten, men had zelfs nog geen BTW. Maar alles heeft een keerzijde, hij verloor beide handen tijdens het dynamiteren van betonnen balken. Toen mocht men zelf explosieven gaan gebruiken, en degenen die geen militaire kennis hadden improviseerden dan maar wat. Vader heeft toen op 28 jarige leeftijd de fout gemaakt om gemalen dynamiet aan te stampen in een geboord gat met een ijzeren staaf. Er was een vonk en een explosie. Vader was erg verbrand, doof, blind, handen tot aan de pols weg en een schouder breuk. Zijn broer wist hem met een bulldozer van een plateau naar beneden te brengen en naar een militair hospitaal ergens in de nabijheid.

Een paar maand later werd vader ontslagen uit het ziekenhuis en was bijna volledig genezen. Hij nam de draad terug op en bleef zijn bedrijf (die toen wat werknemers telde) leiden. Hij werkte nog met machines en reed terug vrachtwagens. Doch kreeg hij de hik, het ging maar niet over en de dokter heeft hem terug geïnterneerd. 6 maand later werd hij terug ontslagen en dit keer ging het goed.

Hij deed goede zaken in de transportsector en als aannemer. Hij werkte heel veel voor de Union Match en kreeg via deze weg de opportuniteit om het transport te verzorgen van Poclain machines. Zijn zakelijke neus heeft er voor gezorgd dat hij toendertijd goed verdiende met het overnemen van afgeschreven Poclain machines die hij dan afbrak en de goede onderdelen terug verkocht. Ik werkte sinds 1988 als zelfstandige in mijn eigen werkplaats aan zijn machines en ook veel voor de Union Match. Er kwamen handelaars van over de ganse wereld oude machines kopen alsook onderdelen bij mijn vader.

Hij had toen veel interesse in de luchtvaart. Hij begon stukje na stukje weideland op te kopen langs de Dender. Hij legde een vliegveld aan en haalde zijn vliegbrevet. Het waren leuke tijden want gans Geraardsbergen kwam naar de vele evenementen die hij toen organiseerde. Niet alleen vliegtuigen maar ook motorcross, paarden wedstrijd en zelfs volkswagen kever koers.

Met de welvaart en voorspoed kwam ook de afgunst. Toen de Puma-helikopter bij ons kwam tanken voor de ronde van Vlaanderen, wat ze nu nog steeds doen, stapten de inzittende rijkswachters met de handen op de rug in onze vliegtuigloods en bekeken de vele toestellen die er toen nog stonden. Koers gedaan, en de rijkswachters gingen na een laatste tankbeurt terug mee. De volgende ochtend stond in de krant melding van "een inval bij Armand Coesens" van de rijkswacht, met een lange verhaal van de feiten die zich zogezegd afgespeeld hadden. Dat indianenverhaal werd nogmaals opgedist door millieufront Omer Watté. Toen werd er een onderzoek naar die feiten ingesteld en moest er worden toegegeven dat er geen enkel bewijs hiervoor was te vinden. Millieufront Omer Watté schuwt geen enkel middel om hun zaak te dienen, het is dan ook een zeer extremistische organisatie die om geen leugentje verveeld zit.

Onze loods brande af tijdens de nacht die volgde op ruffing herstellingen aan het dak. De loods was gevuld met 2 vliegtuigen, enkele oude auto's en vooral wat materiaal om het veld te onderhouden. De aannemer moet blijkbaar goede banden hebben gehad met het gerecht, want die zaak is in decennia niet voorgekomen tot op enkele jaren geleden. Vader heeft verloren, wat mijn wantrouwen in het gerecht nog meer heeft bevestigd.

George Lison was een veelbesproken figuur, en tot ons aller spijt ook nog eens een vriend van mijn vader. Moeder was nooit blij toen vader met hem optrok. Maar Lison was een ondernemer die succesvol was en had het talent om mensen te vermaken. Het eindigde steeds in drank partijen die heel dikwijls "in de dag erna schaamte" eindigde. Lison was op een gegeven moment zo zwaar alcoholic dat hij is geëindigd op het OCMW.

Vader is nu 84 jaar en werkt nog steeds op zijn bedrijf. Hij is nu hoofdzakelijk aan de laatste schroot bezig die hij nog liggen heeft van een lange succesvolle carrière. De opkuis zal waarschijnlijk tot zijn dood doorgaan, wij, de kinderen, zijn blij dat hij nog de structuur en vreugde heeft om dagelijks zich bezig te houden. Moge hij nog lang leven. Moeder is ondertussen dement geworden, maar kan vader tot nog toe voldoende verzorgen...men kan zich wel voorstellen dat iemand die beide handen heeft verloren zeer hard op zijn echtgenote moet rekenen.

Ik heb 2 broers en een zus. De zus is de oudste en is dokter in de rechten. Ze heeft dan nog Vlerik gedaan en werkt al gans haar leven als zelfstandige. Mijn oudste broer heeft een eigen werkplaats voor graafmachienes, en werkt ondanks 2 rug operaties nog elke dag dapper voort. Mijn jongste broer heeft toen op jonge leeftijd het transport bedrijf van vader overgenomen, en tot op vandaag is Jan Coesens transport nog steeds actief en stelt veel mensen te werk. Ik heb steeds een werkplaats gehad, en daarnaast ook nog een bedrijfje voor afbraakwerken en handel in vastgoed. Na een vliegtuig ongeluk heb ik de rechter hand en de helft van de onderarm verloren. Toen moest ik de werkplaats opgeven, en heb me volledig gestort op het vastgoed. Ik ben nog steeds piloot en nog steeds zeer goed bevriend met de piloot die het ongeluk heeft veroorzaakt.

Toen het boek uitkwam waarin mijn vader werd beschuldigd van allerlei ongelooflijke misdaden was moeder in alle staten. Vader had toen het inzicht om er niet op te reageren. Hij wou geen aandacht trekken naar een boek die met onbevestigde feiten en zware leugens aan elkaar is geschreven. Ik vind nog steeds dat het de juiste beslissing is geweest. Toen ik toevallig op dit forum terecht kwam vond ik het tijd om dit eens recht te zetten. We zullen nooit de ware toedracht van de bende van nijvel kennen als dit soort foute informatie blijft bestaan.

Ik zal graag alle informatie delen met gelijk wie die goede bedoelingen heeft. Alles wat ik hier heb geschreven is wat ik weet. Het verhaal begint toen ik nog zeer jong was, dus sla me niet dood mocht er ergens een punt of comma verkeerd zijn. Maar geloof me vrij, vader is nooit op de criminele weg geweest, en hij heeft een bijzondere afschuw voor drugs, en allerlei geweld.

Met de meeste hoogachting voor iedereen die eraan meewerkt het verdriet, verlies en de pijn van de slachtoffers van de Bende van Nijvel enigszins te lenigen.

Luc Coesens.
Revenir en haut Aller en bas
HERVE




Nombre de messages : 21413
Date d'inscription : 08/12/2009

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyMar 15 Oct 2019 - 9:04

.
Le "Luc Coesens" ci-dessus n'a rien à voir avec Juan Mendez.

Le collègue de Juan Mendez était Alain Coesens, neveu de Armand De Decker.

.
Revenir en haut Aller en bas
HERVE




Nombre de messages : 21413
Date d'inscription : 08/12/2009

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyMer 12 Fév 2020 - 21:26

.
Un message de Peter van Haperen

_ _ _

Mendez werkte mee aan wapentransacties van Hans Teengs Gerritsen, Armfelt en Al Ajjaz. Mendez leverde de end users-certificaten. Een deel van de wapens, die geleverd werden aan een groepering in Libanon, werden betaald met drugs. Bij een van de leveranties in Libanon was ik zelf aanwezig, samen met Al Ajjaz en Armfelt. Die leverantie wordt beschreven in 'het geheime Leger'.

(traduction)

Mendez a coopéré aux transactions d'armes de Hans Teengs Gerritsen, Armfelt et Al Ajjaz. Mendez a délivré les certificats d'utilisateur final. Certaines des armes, qui ont été livrées à un groupe au Liban, ont été payées avec de la drogue. J'étais moi-même présent, avec Al Ajjaz et Armfelt, à l'une des livraisons au Liban. Cette livraison est décrite dans 'Het Geheime Leven van de Graaf'.
.
Revenir en haut Aller en bas
HERVE




Nombre de messages : 21413
Date d'inscription : 08/12/2009

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyVen 17 Juil 2020 - 11:17


Payer des armes avec de la drogue, ce n'était pas exceptionnel !

https://www.delpher.nl/

Algemeen Dagblad

18-01-1986


Juan Mendez - Page 12 Mz10


Juan Mendez - Page 12 Mz110


Revenir en haut Aller en bas
HERVE




Nombre de messages : 21413
Date d'inscription : 08/12/2009

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyVen 17 Juil 2020 - 13:01


Dans le même article :


Juan Mendez - Page 12 Mz210
Juan Mendez - Page 12 Mz310


(traduction)

La police belge a découvert que de nombreux employés de la FN sont de féroces collectionneurs d'armes. Mendez était connu pour avoir une vaste collection de matériel de tir, mais pas son directeur-adjoint Alain Coesens.

Chez Coesens, des perquisitions ont été effectuées ; septante armes à feu et documents ont été confisqués. Cela renforce les rumeurs selon lesquelles Mendez, avec certains employés de la FN, aurait mis en place un commerce d'armes à feu rejetées par l'usine.


Revenir en haut Aller en bas
HERVE




Nombre de messages : 21413
Date d'inscription : 08/12/2009

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyVen 17 Juil 2020 - 13:54


De Telegraaf

29-08-1987


Juan Mendez - Page 12 Debo10


Revenir en haut Aller en bas
Human




Nombre de messages : 568
Date d'inscription : 21/11/2015

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyDim 11 Oct 2020 - 15:40

Sur le site NL "The End" dit que N.K. une connaissance de Juan Menez aurait déclaré (pv 1495/86 dd 23/12/86 de wavre) en mars- avril 85 qu'il y auraient des attaques au cours desquelles des enfants seraient sacrifiés. Ces crimes auraient été nécessaires pour atteindre un but bien précis.

Qui est NK? et quelqu'un peut-il poster ce PV?
D'avance merci


Source: https://www.bendevannijvel.com/forum/viewtopic.php?pid=66946#p66946
Revenir en haut Aller en bas
C.P.




Nombre de messages : 2366
Date d'inscription : 05/01/2018

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyDim 11 Oct 2020 - 16:10

Revenir en haut Aller en bas
Human




Nombre de messages : 568
Date d'inscription : 21/11/2015

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyDim 11 Oct 2020 - 16:21

Merci CP
Comment NK connaissait-il Mendez?
Pas de trace du PV?
Revenir en haut Aller en bas
HERVE




Nombre de messages : 21413
Date d'inscription : 08/12/2009

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyDim 11 Oct 2020 - 17:18


"The end" a écrit le message le 11-03-2019 à 17:46

https://www.bendevannijvel.com/forum/viewtopic.php?id=493&p=26

Je lui ai posé la question ...


Revenir en haut Aller en bas
C.P.




Nombre de messages : 2366
Date d'inscription : 05/01/2018

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyDim 11 Oct 2020 - 19:39

NK était lié à la bande DS.
Revenir en haut Aller en bas
coconut




Nombre de messages : 25
Date d'inscription : 27/01/2019

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyLun 12 Oct 2020 - 13:20

Mais non, NK est Nathalie Knaepen selon Ben

" Die "N.K." is Nathalie Knaepen, de minnares van Mendez." ( voir. Paul Ponsaers.)
https://www.bendevannijvel.com/forum/viewtopic.php?pid=66977#p66977
Revenir en haut Aller en bas
HERVE




Nombre de messages : 21413
Date d'inscription : 08/12/2009

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyLun 12 Oct 2020 - 13:36


Loden jaren: De Bende van Nijvel gekaderd
Paul Ponsaers


Juan Mendez - Page 12 Nk11


Revenir en haut Aller en bas
Human




Nombre de messages : 568
Date d'inscription : 21/11/2015

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyLun 12 Oct 2020 - 16:21

Merci
On trouve une autre histoire dans le dernier ouvrage de Bouten

Juan Mendez - Page 12 2020-110


repris d'un ouvrage précédent du même auteur (De bende van Nijvel: verraad. manipulatie. geheime diensten)

Juan Mendez - Page 12 2020-111

Je me demande bien à quoi Mendez faisait référence en 1984 lorqu'il disait que c'était le seul moyen de faire bouger l'état...
Revenir en haut Aller en bas
glen2




Nombre de messages : 586
Date d'inscription : 28/02/2019

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyLun 12 Oct 2020 - 21:24

Human a écrit:
Merci
On trouve une autre histoire dans le dernier ouvrage de Bouten

Juan Mendez - Page 12 2020-110


repris d'un ouvrage précédent du même auteur (De bende van Nijvel: verraad. manipulatie. geheime diensten)

Juan Mendez - Page 12 2020-111

Je me demande bien à quoi Mendez faisait référence en 1984 lorqu'il disait que c'était le seul moyen de faire bouger l'état...
Des discussions de fin de soirée, arrosée ou non, entre amis on en a tous eu.
Ces fins de soirée ou tout le monde se lâche, en disant à peu près n'importe quoi sur la politique, les faits du moment etc... tout le monde en rigole après.
Il faut savoir quand on ne parle que d'une phrase qu'on rapporte, dans quel contexte elle a été prononcer.
Et je ne parle même pas içi des ragots de comptoir...
Revenir en haut Aller en bas
gilbertmuda




Nombre de messages : 97
Localisation : Waterloo
Date d'inscription : 02/01/2011

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyJeu 18 Fév 2021 - 17:43

Juan Mendez - Page 12 Mendez10
Revenir en haut Aller en bas
pyrénéen




Nombre de messages : 1359
Date d'inscription : 25/09/2019

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyJeu 18 Fév 2021 - 19:21

Human a écrit:
Merci CP
Comment NK connaissait-il Mendez?
Pas de trace du PV?

Est-on certain de l'existence de ce P-V?
Revenir en haut Aller en bas
Darty




Nombre de messages : 35
Date d'inscription : 02/01/2020

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyVen 19 Mar 2021 - 12:26

In de ochtend van 07-01-1986, werd de 33 jarige Juan (Tonio) Mendez (Blaya) vermoord gevonden in zijn auto op de vluchtstrook van de oprit naar de E411 (richting Waver-Namen), bij Rosières.

Daarvoor, op 15-05-1985, was er een groot aantal wapens uit en/of bij zijn woning Rozierensesteenweg 205 te Overijse gestolen.

De moord op Mendez was niet in de laatste plaats te wijten aan het feit dat hij in wezen geen crimineel was, laat staan een harde doorgewinterde crimineel zonder gewetensfunctie. Zeker in de maanden die volgden op de wapendiefstal uit zijn woning, op 15-05-1985, wilde Mendez komaf maken met de situatie waarin hij mede door toedoen van zijn ‘vriend’, Madani Bouhouche, verzeild was geraakt. Mendez dreigde in psychisch opzicht (verder) te decompenseren en wilde - moest - gaan praten over het moeras waar met name Madani Bouhouche hem op slinkse wijze had ingetrokken. Dat Mendez niet mocht gaan praten, heeft hij geweten...

Hoewel er op 15-05-1985 bij Mendez thuis ook een Ingram machinepistool is gestolen, dat uiteindelijk zou kunnen zijn gebruikt of opgedoken tijdens de overval op de Delhaize in Aalst, op 09-11-1985, heeft hij dat wapen niet als gestolen opgegeven. Naar de buitenwereld toe heeft Mendez zijn mond daarover gehouden. Ook heeft hij gezwegen over die toen niet gestolen, maar wel illegaal door hem gehouden Heckler & Koch MP5SD, van welk type er begin 1982 meerdere waren gestolen uit de rijkswachtkazerne te Etterbeek.

Terugkomend op die gestolen Ingram, op 30-09-1982 zijn bij de overval op wapenhandelaar Daniel Dekaise (Armurie Dekaise) in Waver, onder andere twee Ingram 9mm machinepistolen buitgemaakt, namelijk een Ingram MAC-10 (.45 ACP) en een Ingram MAC-11 (.380 ACP). De op 15-05-1985 uit de woning van Mendez gestolen Ingram, is voor zover bekend tot op heden nog niet als zodanig herkend of gevonden. Misschien is die Ingram terecht gekomen in een van de zakken, die op 06-11-1986 zijn opgedregd uit de zwaaikom bij Ronquières (Kanaal Brussel-Charleroi). Vergeet hierbij niet dat er op 06-11-1986, vlak voor de komst van onderzoeksrechter Freddy Troch (van de rechtbank te Dendermonde) en zijn onderzoeksteam, een (1) uit het water gehaalde, gevulde zak (met daarin (o.a.) een als metalen buizen aanvoelende inhoud) is meegenomen door onbekend gebleven personen, rijdende in wit-beige Renault 4, die zich tegenover de dienstdoende duiker en zijn assistent voordeden als rijkswachters. Daarover heeft die assistent een verklaring afgelegd (vide: https://youtu.be/bZVnlzSfrNI). Wat er met die verdwenen gevulde zak is gebeurd, is vooralsnog een raadsel. Mogelijk zaten daar (een aantal van de) bij Mendez gestolen wapens en munitie in.

Dat Mendez in paniek was na de overvallen in Eigenbrakel en Overijse (op 27-09-1985) en Aalst (op 09-11-1985 ) en zich toen openlijk heeft afgevraagd of er daarbij geen sprake is geweest van het gebruik van één of meer van de op 15-05-1985 (mede) uit zijn woning gestolen wapens - bijvoorbeeld die Ingram of die Heckler & Koch -, is begrijpelijk. Mendez was een man met ‘guilty pleasures’ in menig opzicht, maar in zijn naïviteit kan hij hebben overzien welke bijkomende, ernstige en voor hem gevaarlijke consequenties een aantal daarvan voor hem met zich zouden meebrengen. Die consequenties hebben hem te laat doen beseffen dat hij zich daarvan (zoveel mogelijk) had moeten distantiëren. Mendez verkeerde in een ‘spannende wereld’, die hem duidelijk aantrok en interesseerde, welke wereld hem uiteindelijk boven het hoofd is gegroeid. In zeker opzicht speelde hij, zonder voldoende begrip of hoogte te hebben van hen met wie hij samenspeelde. Zij speelden een ander spel, in of naast het spel dat Mendez dacht te spelen, voor zover Mendez zich überhaupt voldoende bewust was van het spel dat hij speelde. Ik denk het niet.

In zeker opzicht is het nogal merkwaardig dat Mendez na de overvallen in Eigenbrakel en Overijse heeft gebeld met de politie in Overijse, met - naar het schijnt - de vraag of er een verband was tussen de op 15-05-1985 uit zijn woning gestolen wapens en die overvallen en dat de politie hem vervolgens zou hebben verzekerd dat geen van de bij hem gestolen wapens bij die overvallen was gebruikt. Het zou eigenlijk veel meer voor de hand hebben gelegen dat Mendez, vanaf het moment dat hij bij de politie te Overijse informeerde naar eventueel gebruik van bij hem gestolen wapens, als verdachte zou zijn aangemerkt, wat wellicht een levensreddende situatie voor hem zou kunnen zijn geweest. Helaas hebben politie en justitie zijn telefonades en zaak toen onvoldoende op hun merites beoordeeld. In ieder geval wekt het verbazing dat de politie Mendez kennelijk wist te melden dat de bij hem gestolen wapens niet in verband konden worden gebracht met de overvallen in Eigenbrakel en Overijse. Dat zou natuurlijk ook kunnen liggen aan het feit dat Mendez zijn mond heeft gehouden over de bij hem thuis gestolen wapens die het daglicht niet konden verdragen. Zoals hiervoor is aangegeven, heeft Mendez niet alle bij hem gestolen wapens, waaronder die Ingram, als gestolen opgegeven en dan was er ook nog die Heckler & Koch...

Dat er in verband met de overval op de Delhaize te Aalst een robotfoto/-tekening is gemaakt van een persoon met een zeer specifiek wapen op zijn rug, namelijk een Heckler & Koch MP5SD, geeft nog steeds te denken (https://www.bendevannijvel.com/forum/viewtopic.php?id=379). Bij het maken van vorenbedoelde robotfoto/-tekening, zal zijn uitgegaan van informatie van een of meer getuigen, die kennelijk hebben gezien en aangeven dat er sprake was van een geribbelde cilindrische vorm om de loop van het machinepistool - de ingebouwde geluidsdemper -, wat een zeer specifiek detail is van een Heckler & Koch MP5SD. Het wapen op de robotfoto/-tekening ziet er uit als een H&K MP5SD, waarbij ‘SD’ staat voor Schalldämpfer
(https://www.militaryfactory.com/smallarms/detail.asp?smallarms_id=123).

‘Overlever van de Bende van Nijvel’ David Van de Steen (HIPA), heeft (op latere leeftijd) ook uitdrukkelijk gewag gemaakt van de aanwezigheid van een Heckler & Koch. Nergens blijkt uit dat hij degene is geweest op wiens aanwijzingen die robotfoto/-tekening (van een persoon met een H&K MP5SD op zijn rug) is gemaakt. Van de Steen heeft verteld ‘dat hij tijdens de overval dat wapen en elk detail daarvan, in zich heeft opgenomen’. Dat politie en justitie niet of niet adequaat lijken te zijn aangeslagen op die door een of meer getuigen geduid wapen, onmiskenbaar zijnde een H&K MP5SD, wekt de nodige bevreemding.

Hoe je het ook wendt of keert, Madani Bouhouche, een psychopaat van het zuiverste water, heeft Mendez als onderdeel gebruikt, en Mendez heeft zich door hem als onderdeel laten gebruiken voor zaken die niet los kunnen gezien van wat het journaille op of na 17-09-1983 (inbraak, diefstal en moord of doodslag in vereniging, bij de Colruyt te Nijvel) is gaan noemen: de Bende van Nijvel. Overigens is daarmee absoluut niet gezegd dat deze bende een eenheid vormde, waarin men van elkaar wist waarmee men bezig was en met welk doel. De broer van Mendez, José (Joe) Mendez, gebruikte voor dat laatste - de Bende van Nijvel was geen eenheid - de metafoor van Madani Bouhouche als man met een ladenkast waarbij hij een lade opentrok voor de een, om nadien een andere lade open te trekken voor de ander, zonder dat de een ervan op de hoogte was welke la Bouhouche voor de ander had opengetrokken en vice versa (https://bendevannijvel.com/daders/bouhouche-beijer/interviews/). Ergo, Bouhouche als spin in het web van duistere zaken, waarbij hij personen, waaronder Mendez, al dan niet op indirecte of slinkse wijze aanstuurde, welke personen geen weet hadden van elkaar en hun daden en het eventuele overkoepelende doel dat daarmee gediend werd. Dat Mendez het liever niet wilde hebben over de de facto ongeregistreerde wapens en onderdelen daarvan, die hij had verdonkeremaand bij zijn werkgever FN Herstal, was vanuit zijn positie gezien begrijpelijk. Dat was één, maar de onontkoombare twéé was dat daar vroeg of laat gezeik van moest komen. Gezeik voor Mendez welteverstaan, omdat een deel van die (in elkaar gestoken onderdelen van) wapens is gebruikt door anderen, in gevallen waar hij geen zicht op had. Wapens of onderdelen waarover Mendez zijn mond heeft gehouden, totdat hij er niet meer tegen kon, wat hij al te zeer heeft laten blijken, waarmee hij zijn doodvonnis heeft getekend. Dat FN Herstal, hoewel ook zij (FN) op de hoogte was van deze situatie, Mendez niet op staande voet ontsloeg, heeft mede bijgedragen aan de dood van Mendez. In het leven werkt het nu eenmaal zo dat anderen je op een gegeven moment in min of meerdere mate op jouw verantwoordelijkheid zullen moeten wijzen, wil het niet verkeerd met je aflopen.

De hiervoor gememoreerde, met wapentuig gevulde zakken in het Kanaal Brussel-Charleroi (zwaaikom bij Ronquières), staan mede symbool voor de zaak, die wordt genoemd de zaak-Bende van Nijvel. Wat daar in die zakken is samengebracht kwam uit diverse laden (koffers, loodsen et cetera), waarin diverse personen hebben gegraaid of voor hen hebben laten graaien, zonder dat zij dat van elkaar wisten en zonder dat zij de (hele) portee daarvan (tijdig) hebben onderkend. Gesteld dat zij op een gegeven moment wisten hoe de vork in de steel zat, zaten zij ook gevangen in het web, want op praten daarover stond in de bovenwereld een langdurige gevangenisstraf of levenslang en in de onderwereld de doodstraf.

Madani Bouhouche - hij maakte jarenlang gebruik van (onder valse namen) gehuurde loodsen, aan welke praktijk Mendez, mede onder de schuilnaam Sanchez-Lopez heeft meegewerkt -, heeft wapens gebruikt of laten gebruiken, welke wapens onder andere uit de (letterlijke) la van Mendez zijn gekomen.

In 1995 is Bouhouche door het Brusselse Hof van Assisen onder andere veroordeeld voor heling van op 15-05-1985 bij Mendez gestolen wapens, welke wapens hij overigens ook heeft gestolen of laten stelen! Die diefstal en wat daar mee samenhing, heeft bij Mendez spanning en angst ingeboezemd. Rond mei 1985 trof Mendez in de trein bij Parijs een oude bekende van zijn familie aan. Aan haar heeft hij verteld dat hij weg wilde uit België, naar Zuid-Amerika, samen met zijn gezin. Hij was toen buiten zichzelf en kon niet omgaan met zijn geheimen, onzekerheden en angst. Nadat Mendez kennis had genomen van de aanslag in Aalst, op 09-11-1985, moest hij aan de valium, terwijl hij op zakenreis was in Midden-Amerika. Na zijn terugkomst heeft hij zich ziek gemeld. Op die bewuste zevende januari 1986 vertrok Mendez met zijn auto, een Volkswagen Passat stationwagen (break), (onder andere!) naar zijn werkgever FN in Herstal, ook al had hij zich toen nog niet beter gemeld...
Revenir en haut Aller en bas
bernard1957




Nombre de messages : 351
Age : 66
Date d'inscription : 10/04/2011

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyVen 19 Mar 2021 - 13:14

Terugkomend op die gestolen Ingram, op 30-09-1982 zijn bij de overval op wapenhandelaar Daniel Dekaise (Armurie Dekaise) in Waver, onder andere twee Ingram 9mm machinepistolen buitgemaakt, namelijk een Ingram MAC-10 (.45 ACP) en een Ingram MAC-11 (.380 ACP)
Razz là je me permets de rire un peu : deux ingram 9mm volés : un .45 et un .380
il faudrait se décider à propos du calibre des armes le .380 ou 9court je veux bien c'est du 9 mais
le .45
Revenir en haut Aller en bas
bernard1957




Nombre de messages : 351
Age : 66
Date d'inscription : 10/04/2011

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyVen 19 Mar 2021 - 13:22

Le meurtre de Mendez était dû en grande partie au fait qu'il n'était pas essentiellement un criminel, encore moins un criminel violent sans fonction de conscience. Certes, dans les mois qui ont suivi le vol d'arme à son domicile, le 15 mai 1985, Mendez a voulu mettre fin à la situation dans laquelle il s'était retrouvé, en partie aux mains de son «ami», Madani Bouhouche. Mendez a menacé de (davantage) décompenser psychologiquement et voulait - devait - parler du marais où Madani Bouhouche en particulier l'avait dévasté. Il savait que Mendez n'avait pas le droit de parler ...

Bien qu'une mitraillette Ingram ait également été volée au domicile de Mendez le 15-05-1985, qui aurait pu éventuellement être utilisée ou refaite lors du raid sur le Delhaize à Alost le 09-11-1985, il n'a pas signalé cette arme comme volée. Pour le monde extérieur, Mendez a gardé la bouche fermée à ce sujet. Il a également gardé le silence sur le Heckler & Koch MP5SD, qui n'a pas été volé à l'époque, mais qui a été illégalement détenu par lui, dont plusieurs ont été volés à la caserne de la gendarmerie à Etterbeek au début de 1982.

Revenant sur cet Ingram volé, le 30 septembre 1982, lors du raid sur le marchand d'armes Daniel Dekaise (Armurie Dekaise) à Wavre, deux mitraillettes Ingram 9 mm ont été capturées, à savoir un Ingram MAC-10 (.45 ACP) et un Ingram. MAC -11 (.380 ACP). L'Ingram, volé au domicile de Mendez le 15 mai 1985, n'a pas encore été reconnu ni retrouvé comme tel, à notre connaissance. Peut-être qu'Ingram s'est retrouvé dans l'un des sacs noyés le 06-11-1986 du bassin de retournement de Ronquières (canal Bruxelles-Charleroi). N'oubliez pas que le 06-11-1986, juste avant l'arrivée du juge d'instruction Freddy Troch (du tribunal de Termonde) et de son équipe d'enquête, un (1) sac rempli (contenant (entre autres) du tube métallique) a été emporté par des inconnus, au volant d'une Renault 4 blanc-beige, qui se faisait passer pour des gendarmes en face du plongeur de service et de son assistant. Cet assistant a fait une déclaration à ce sujet (vide: https://youtu.be/bZVnlzSfrNI). Ce qui est arrivé à ce sac rempli manquant reste un mystère. Il peut contenir (certaines des) armes et munitions volées à Mendez.

Que Mendez panique après les braquages ​​à Braine-l'Alleud et Overijse (le 27-09-1985) et à Aalst (le 09-11-1985) et se demande alors ouvertement s'il n'est pas question d'utiliser un ou plusieurs des armes (en partie) volées à son domicile le 15-05-1985 - par exemple celui d'Ingram ou celui de Heckler & Koch - est compréhensible. Mendez était un homme de «plaisirs coupables» à bien des égards, mais dans sa naïveté, il avait peut-être prévu les conséquences supplémentaires, graves et dangereuses pour lui que certaines de ces conséquences entraîneraient pour lui. Ces conséquences lui ont fait réaliser trop tard qu'il aurait dû s'en éloigner (autant que possible). Mendez était dans un «monde passionnant» qui l'attirait et l'intéressait clairement, ce monde qui l'a finalement dépassé. D'une certaine manière, il jouait, sans comprendre ou en savoir assez sur ceux avec qui il jouait. Ils jouaient à un jeu différent, dans ou à côté du jeu que Mendez pensait jouer, tant que Mendez était suffisamment conscient du jeu auquel il jouait. Je ne pense pas.

D'une certaine manière, il est assez curieux qu'après les vols à Braine-l'Alleud et Overijse, Mendez ait téléphoné à la police d'Overijse, avec - semble-t-il - s'il y avait un lien entre les armes volées à son domicile le 15-05- 1985. et ces vols et que la police lui aurait assuré par la suite qu'aucune des armes qui lui avaient été volées n'avait été utilisée dans ces vols. En fait, il aurait été beaucoup plus évident que Mendez, à partir du moment où il s'est renseigné auprès de la police d'Overijse sur une éventuelle utilisation d'armes volées, aurait été considéré comme un suspect, ce qui aurait pu être une situation vitale pour lui. Malheureusement, la police et la justice n’ont pas suffisamment évalué ses téléphones et son cas au fond. En tout cas, il est surprenant que la police ait apparemment rapporté à Mendez que les armes qui lui avaient été volées ne pouvaient être associées aux vols à Braine-l'Alleud et Overijse. Bien sûr, cela pourrait aussi être dû au fait que Mendez a gardé le silence sur les armes volées à son domicile qui ne pouvaient pas supporter la lumière du jour. Comme indiqué ci-dessus, Mendez n'a pas signalé toutes les armes qui lui avaient été volées, y compris cet Ingram, et puis il y avait aussi le Heckler & Koch ...

Que dans le cadre du raid sur le Delhaize à Alost, une photo / dessin de robot a été faite d'une personne avec une arme très spécifique sur le dos, à savoir un Heckler & Koch MP5SD, réfléchit toujours (https://www.bendevannijvel.com/forum/viewtopic.php?id=379). Lors de la réalisation de la photo / dessin du robot susmentionné, les informations d'un ou plusieurs témoins, qui ont apparemment vu et indiqué qu'il y avait une forme cylindrique nervurée autour du canon de la mitraillette - le silencieux intégré - auront été utilisées. Détail très spécifique d'un Heckler & Koch MP5SD. L'arme sur la photo / le dessin du robot ressemble à un H&K MP5SD, où «SD» signifie Schalldämpfer
(https://www.militaryfactory.com/smallarms/detail.asp?smallarms_id=123).

"Survivant de la bande de Nivelles" David Van de Steen (HIPA), (à un âge plus avancé) a également mentionné explicitement la présence d'un Heckler & Koch. Il n'y a aucune preuve qu'il était la personne sur les instructions de laquelle cette photo / dessin du robot (d'une personne avec un H&K MP5SD sur le dos) a été pris. Van de Steen a dit "qu'il a absorbé cette arme et chaque détail de celle-ci pendant le vol." Le fait que la police et la justice n'apparaissent pas ou n'ont pas attaqué de manière adéquate l'arme indiquée par un ou plusieurs témoins, incontestablement un H&K MP5SD, est assez surprenant.

Quelle que soit la façon dont vous le tournez, Madani Bouhouche, un psychopathe de l'eau la plus pure, a utilisé Mendez comme une partie, et Mendez s'est laissé utiliser par lui comme une partie de choses qui ne peuvent être séparées de ce que le journal sur ou après 17- 09-1983 (cambriolage, vol et meurtre ou homicide involontaire coupable, au Colruyt de Nivelles) est devenu le nom de Bende van Nijvel. Soit dit en passant, cela ne signifie pas du tout que ce gang formait une unité dans laquelle les gens savaient ce qu'ils faisaient et dans quel but. Le frère de Mendez, José (Joe) Mendez, a utilisé pour ce dernier - le Gang de Nivelles n'était pas une unité - la métaphore de Madani Bouhouche en homme avec une commode dans laquelle il ouvrait un tiroir pour un, puis en ouvrait un autre. tirant pour l'autre, sans que l'on sache quelle la Bouhouche s'était ouverte à l'autre et vice versa (https://bendevannijvel.com/daders/bouhouche-beijer/interviews/). Ergo, Bouhouche comme une araignée dans la toile des affaires sombres, dans laquelle il dirigeait des personnes, y compris Mendez, indirectement ou subrepticement ou non, qui ne se connaissaient pas et de leurs actions et du possible objectif global qui était servi par elles. Que Mendez préfère ne pas parler des armes de facto non enregistrées et de leurs parties, qu'il avait cachées à son employeur FN Herstal, était compréhensible d'après sa position. C'en était une, mais la seconde inéluctable était que tôt ou tard, il fallait que ce soit des conneries. Des conneries pour Mendez, c'est-à-dire parce que certaines de ces armes (assemblées) ont été utilisées par d'autres, dans les cas où il n'avait pas la vue. Des armes ou des pièces dont Mendez a gardé la bouche fermée, jusqu'à ce qu'il ne puisse plus les supporter, qu'il a trop montrées, avec lesquelles il a signé son arrêt de mort. Le fait que FN Herstal, bien qu'elle (FN) soit également au courant de cette situation, n'ait pas renvoyé Mendez sur place, a en partie contribué à la mort de Mendez. Dans la vie, cela fonctionne simplement que les autres devront signaler plus ou moins votre responsabilité à un moment donné, si les choses ne veulent pas aller mal avec vous.

Les sacs mentionnés ci-dessus remplis d'armes dans le canal Bruxelles-Charleroi (bassin de retournement à Ronquières) symbolisent également l'affaire, qui est appelée l'affaire Bende van Nivelles. Ce qui était rassemblé dans ces sacs provenait de différents tiroirs (valises, remises, etc.), dans lesquels diverses personnes broutaient ou les faisaient attraper pour elles, à leur insu et sans avoir à en payer la totalité. (en temps utile).) ont reconnu. En supposant qu'à un certain moment, ils savaient de quoi il s'agissait, ils étaient également piégés dans le Web, car en parler était passible d'une longue peine de prison ou à perpétuité dans le monde souterrain et de la peine de mort dans le monde souterrain.

Madani Bouhouche - il a utilisé pendant des années des hangars loués (sous de faux noms), qui pratiquent le Mendez, également sous le pseudonyme de Sanchez-Lopez -, a utilisé ou fait utiliser des armes, dont des armes du tiroir (littéral) de Mendez sont venues.

En 1995, Bouhouche a été condamné par la Cour d'assises de Bruxelles, entre autres, pour avoir manipulé des armes volées à Mendez le 15-05-1985, armes qu'il avait également volées ou volées! Ce vol et ce qui allait avec, ont instillé la tension et la peur chez Mendez. Vers mai 1985, Mendez rencontre une vieille connaissance de sa famille dans le train près de Paris. Il lui a dit qu'il voulait quitter la Belgique, pour l'Amérique du Sud, avec sa famille. Il était hors de lui à l'époque et ne pouvait pas gérer ses secrets, peu sûr de lui serments et peur. Après que Mendez eut pris connaissance de l'attaque d'Alost le 9/11/1985, il dut se rendre à Valium lors d'un voyage d'affaires en Amérique centrale. Après son retour, il a appelé malade. Le 7 janvier 1986, Mendez repart avec sa voiture, une Volkswagen Passat break (break), (entre autres!) À son employeur FN à Herstal, même s'il n'avait pas fait mieux à l'époque ..


google translate pour ceux qui ne lisent pas Vondel je n'ai pas corrigé les quelques erreurs du traducteurs.
Revenir en haut Aller en bas
Darty




Nombre de messages : 35
Date d'inscription : 02/01/2020

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyVen 19 Mar 2021 - 15:40

De Bende van Nijvel (op zijn Frans: les tueurs fous du Brabant Wallon), zou zich ook hebben bediend van een Ingram machinepistool. Meer in het bijzonder zou door de bende een 9 mm Ingram machinepistool, een MAC-10, zijn gebruikt tijdens de overvallen op de Delhaizes in Eigenbrakel en Overijse, op 27-09-1985 en de Delhaize in Aalst, op 09-11-1985 (nota bene: bij wapenhandel Dekaise (Armurerie Dekaise) in Waver, is op 30-09-1982 zowel een Ingram MAC-10 als Ingram MAC-11 gestolen). Voor zover er toen in Eigenbrakel en/of Overijse en/of Aalst inderdaad met een Ingram is geschoten, zouden daarbij passende hulzen en kogels moeten zijn gevonden. Immers, zowel de kogels als de hulzen verlaten dat wapen als daarmee wordt geschoten (https://youtu.be/Fo2GFf7exHA).

Er kan worden getwist over waar de Ingram van Juan Mendez zich bevond ten tijde van de (wapen)diefstal uit en bij zijn woning, op 15-05-1985. Mendez maakte immers gebruik van meerdere plaatsen, waar hij om hem moverende redenen zijn wapentuig stalde of liet stallen. Zo bracht hij zijn wapentuig onder bij bij familie, vrienden en kennissen, in huizen, garageboxen, loodsen, magazijnen, koffers en auto’s, waaronder de zijne. Ook begroef Mendez wapentuig in zijn tuin. Derhalve zou zijn Ingram ook op een andere plek dan in de woning van Mendez kunnen hebben gelegen. Zo hebben zijn broer José en zus Flora, na zijn overlijden het nodige hem toebehorende wapentuig, waaronder een illegaal door hem gehouden Heckler & Koch machinepistool van het type MP5SD, welk wapentuig was opgeslagen in hun woningen, afgeleverd bij het bureau van de Bijzondere opsporingsbrigade (BOB; in het Frans: Brigade de Surveillance & de Recherche; BSR; https://nl.wikipedia.org/wiki/Bewakings-_en_opsporingsbrigade).

Gesteld dat de Ingram en vele andere wapens, waaronder ook die Heckler & Koch, op 15-05-1985 niet uit of bij de woning van Mendez zijn gestolen, maakte dat zijn ongerustheid en angst over de dodelijke overvallen in het najaar van 1985, op de Delhaizes in Eigenbrakel en Overijse en Aalst, er kennelijk allesbehalve minder op. Dat Mendez zich toen niet senang voelde, kan ook in relatie staan met de vondst van een groot aantal van de in 1985 van hem gestolen wapens, in november 1987, zo’n 22 maanden na zijn dood. Die wapens werden toen door de politie teruggevonden in een onder een valse naam door Madani Bouhouche gehuurde garagebox in de Brusselse gemeente Sint-Lambrechts-Woluwe. Naast die wapens werden ook andere wapens gevonden, waaronder de Heckler & Koch machinepistolen, die begin januari 1982 door onder anderen Madani Bouhouche en Robert Beijer waren gestolen uit de rijkswachtkazerne in Etterbeek (Brussel).

Hiermee heb je het wat mij betreft ook over één van de modus operandi van Madani Bouhouche: het niet opslaan van wapens om het opslaan van wapens, maar het opslaan van wapens om deze op enig moment in te zetten of - dat vooral - in te laten zetten. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te beseffen dat deze modus operandi zeer waarschijnlijk een vallend en passend puzzelstuk is in de overige zaken waarin het draait om de misdrijven die worden toegeschreven aan de Bende van Nijvel.

Dat een deel van de legaal of illegaal door Mendez erop nagehouden wapens zowel met als zonder zijn medeweten elders dan bij hem thuis werden opgeslagen, was vragen om problemen, voor Mendez welteverstaan, helemaal als die wapens voor dodelijke overvallen zouden (kunnen) worden gebruikt.

Mendez heeft zichzelf volstrekt onvoldoende rekenschap gegeven van wat het verlies van zijn beschikkingsmacht over zijn wapens of de door hem bij FN gestolen wapens en wapenonderdelen voor hem zou kunnen betekenen. Dat Mendez na de overvallen in Eigenbrakel, Overijse en Aalst is gaan bellen met dezen en genen, waaronder de politie, was vanuit een zeker oogpunt gezien zo vreemd nog niet. Dat Mendez met de politie is gaan bellen, met de hoofdgedachte dat mogelijk door hem als gestolen opgegeven legale wapens waren gebruikt bij de bende-overvallen, ligt niet als eerste voor de hand. Mendez zal toen vooral hebben willen weten of er illegale wapens waren gebruikt, die naar hem als (ex-)bezitter of (ex-)houder daarvan waren te herleiden, zonder dat hij daarbij alles uit de doeken kon of durfde te doen. Mendez zat toen zo klem als ik weet niet wat en had geen controle meer over zijn situatie.
Revenir en haut Aller en bas
Darty




Nombre de messages : 35
Date d'inscription : 02/01/2020

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyVen 19 Mar 2021 - 15:45

bernard1957 a écrit:
Terugkomend op die gestolen Ingram, op 30-09-1982 zijn bij de overval op wapenhandelaar Daniel Dekaise (Armurie Dekaise) in Waver, onder andere twee Ingram 9mm machinepistolen buitgemaakt, namelijk een Ingram MAC-10 (.45 ACP) en een Ingram MAC-11 (.380 ACP)
Razz    là je me permets de rire un peu  : deux ingram 9mm volés :  un .45 et un .380
      il faudrait se décider à propos du calibre des armes   le .380 ou 9court je veux bien c'est du 9 mais  
      le .45


Vous avez raison, il ne faut pas utiliser 9 mm pour ça,
Revenir en haut Aller en bas
bernard1957




Nombre de messages : 351
Age : 66
Date d'inscription : 10/04/2011

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyVen 19 Mar 2021 - 16:15

désolé c'est ce qui m'avait sauté aux yeux tout de suite

le reste c'est de la lecture
Revenir en haut Aller en bas
bernard1957




Nombre de messages : 351
Age : 66
Date d'inscription : 10/04/2011

Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 EmptyVen 19 Mar 2021 - 16:19

Le Bende van Nivelles (en français: les tueurs fous du Brabant Wallon), aurait également utilisé une mitraillette Ingram. Plus précisément, une mitraillette Ingram de 9 mm, un MAC-10, aurait été utilisée par le gang lors des raids sur les Delhaizes à Braine-l'Alleud et Overijse, le 27/09/1985 et le Delhaize à Alost. , le 11/9/1985. (note: au commerce d'armes Dekaise (Armurerie Dekaise) à Wavre, un Ingram MAC-10 et un Ingram MAC-11 ont été volés le 30-09-1982). Dans la mesure où un Ingram a effectivement été tiré à Braine-l'Alleud et / ou Overijse et / ou Alost, des cartouches et des balles correspondantes auraient dû être trouvées. Après tout, les balles et les obus quittent cette arme lorsqu'ils sont tirés (https://youtu.be/Fo2GFf7exHA).

On peut contester où se trouvait Ingram de Juan Mendez au moment du vol (d'arme) à son domicile et à proximité, le 15 mai 1985. Après tout, Mendez a utilisé plusieurs endroits où, pour des raisons qui lui sont propres, il stockait son armement ou le faisait ranger. Il gardait ses armes avec sa famille, ses amis et connaissances, dans des maisons, des garages, des hangars, des entrepôts, des valises et des voitures, y compris la sienne. Mendez a également enterré des armes dans son jardin. Par conséquent, son Ingram aurait pu être situé dans un endroit différent de la maison de Mendez. Après sa mort, son frère José et sa sœur Flora, par exemple, ont livré les armes nécessaires lui appartenant, y compris un pistolet mitrailleur illégal Heckler & Koch du type MP5SD, qui était entreposé chez eux, au bureau de la Brigade spéciale d'enquête. (BOB; en français: Brigade de Surveillance & de Recherche; BSR; https://nl.wikipedia.org/wiki/Bewprises-_en_opsporingsbrigade).

En supposant que l'Ingram et de nombreuses autres armes, y compris le Heckler & Koch, n'aient pas été volés à la maison de Mendez ou à proximité le 15 mai 1985, cela a soulevé son inquiétude et sa peur des vols meurtriers de l'automne 1985. les Delhaize à Braine- l'Alleud et Overijse et Aalst, apparemment tout sauf moins. L'inconfort de Mendez à l'époque peut également être lié à la découverte de nombreuses armes qui lui ont été volées en 1985, en novembre 1987, quelque 22 mois après sa mort. Ces armes ont ensuite été retrouvées par la police dans un box de garage loué sous un faux nom par Madani Bouhouche dans la commune bruxelloise de Woluwe-Saint-Lambert. En plus de ces armes, d'autres armes ont également été retrouvées, dont les mitraillettes Heckler & Koch, qui ont été volées à la caserne des gendarmes d'Etterbeek (Bruxelles) par Madani Bouhouche et Robert Beijer, entre autres, début janvier 1982.

En ce qui me concerne, vous parlez également d'un des modes opératoires de Madani Bouhouche: ne pas stocker des armes pour stocker des armes, mais stocker des armes afin de les utiliser à tout moment ou - surtout - de les laisser. Il n'est pas nécessaire d'être un spécialiste des fusées pour réaliser que ce modus operandi est très probablement une pièce de puzzle qui tombe et qui convient dans les autres cas qui tournent autour des crimes attribués au gang de Nivelles.

Le fait que certaines des armes conservées légalement ou illégalement par Mendez, à sa connaissance et à son insu, aient été stockées ailleurs que chez lui, posait des problèmes, pour Mendez, surtout si ces armes pouvaient être utilisées pour des vols meurtriers.

Mendez s'est donné un compte rendu complètement insuffisant de ce que la perte de son pouvoir de disposer de ses armes ou des armes et pièces d'armes qu'il a volées aux FN pourrait signifier pour lui. Que Mendez ait commencé à appeler ces gens et ces gènes, y compris la police, après les vols à Braine-l'Alleud, Overijse et Alost, n'était pas si étrange d'un certain point de vue. Il n'est pas évident que Mendez ait commencé à appeler la police, avec l'idée principale que des armes légales qu'il aurait peut-être déclarées volées avaient été utilisées dans les vols de gangs. Mendez aura alors surtout voulu savoir si des armes illégales avaient été utilisées qui pourraient lui être attribuées en tant qu' (ancien) propriétaire ou (ancien) détenteur de celles-ci, sans pouvoir ni oser tout révéler. À l'époque, Mendez était tellement coincé que je ne sais pas quoi et ne contrôlait plus sa situation.
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





Juan Mendez - Page 12 Empty
MessageSujet: Re: Juan Mendez   Juan Mendez - Page 12 Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
Juan Mendez
Revenir en haut 
Page 12 sur 15Aller à la page : Précédent  1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14, 15  Suivant
 Sujets similaires
-
» Juan Mendez...........
» SPRL Mendez
» Ronald Rossignol
» 20e anniversairede la mort de Juan Mendez
» Interview du frère de Juan Mendez

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
les tueries du Brabant :: AXES D'ENQUÊTE :: Explorer les affaires connexes aux tueries du Brabant? :: Affaire Mendez-
Sauter vers: