les tueries du Brabant

forum sur les tueries du Brabant

AccueilAccueil  PortailPortail  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
-20%
Le deal à ne pas rater :
Drone Dji DJI Mini 4K (EU)
239 € 299 €
Voir le deal

Alost, 9 novembre 1985

+69
Frédéric
Chronos
Et In Arcadia Ego
Hoho
Giuseppe0356
stoukette69
bernard1957
perplexe
AlPot
totor
seammjasani7134
Merovingien
flanby
HERVE
aigle4
CS1958
Boemerang
dentifrix
FAITESVITE
mel
SiscoF
WOLF
michel-j
deach
Murcielago
incognito
signordonpedro
felix
césar
floflo97
dislairelucien
jc1243401
dcmetro
Marlair Jean-Claude
Cusmenne Claude
Kranz
dim
romain gary
René De Witte
lagloupette02
romeo
K
Fage
kael
rob1
Trisch
Henry
Claude-1300
billbalantines
Renne
ML
michael
Patricia
undercover
james007
Pol Silentblock
lepapat
chelo
raygil
Marc
Dimitri
pierre
ex-belge
minimouse
benji87fr
jspeirs
nobody
fialin
michel
73 participants
Aller à la page : Précédent  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Suivant
AuteurMessage
minimouse

Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 Empty
MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptyJeu 19 Avr 2007 - 23:37

gigike a écrit:

Oui il s'agit bien de Dendermonde je viens de vérifier... pourriez-vous toutefois préciser si Willy Ack s'est suicidé dès le retrait des dossiers des TBW?

Op 11 december 1990 verloor onderzoeksrechter Freddy Troch zijn onderzoeksdossiers over Aalst en Temse.

Willy Acke werd hierop weggepromoveerd als advocaat-generaal naar het Hof van Beroep te Gent. Zeer tegen zijn zin.

Willy Acke heeft het verlies van zijn onderzoek naar de Bende van Nijvel altijd als een persoonlijke nederlaag ervaren. Hij was veel liever aan het onderzoek blijven doorwerken.

Willy Acke werd door alle mensen die hem kenden enorm geapprecieerd als een hard werkende, gedreven en soms ook 'harde' magsitraat. Hij was correct maar gaf niet af wanneer hij zijn tanden in een dossier had gezet.

Willy Acke heeft zelfmoord gepleegd in zijn tuin op 19 december 1994, maar familielden van hem en collega's twijfelen er aan of het wel zelfmoord was.
Revenir en haut Aller en bas
ML

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptyVen 20 Avr 2007 - 7:04

[quote="gigike"]Il a donc été mis aux arrêts par l'équipe de Turnhout
les autorités ont retiré de Turnhout le dossier et ensuite il a été libéré..

Oui il a été liberé, là n'est pas la question ! qu'il soit en prison ou pas! on s'en f... on cherche à savoir qui sont les tueurs ?
Pouvoir d'abord mettre de noms sur ces salopard en esperant trouver des preuves, comme dans n'importe quelle enquête !
Une personne qui vient faire un repérage (et non une crâpule qui est au mauvais endroit au mauvais moment ) Cela à premiére vue est démontré ? oui ou non ?
De plus les enqueteurs connaissent de quoi est capable ce De staerk, donc meme si ils n'ont pas de preuves pour le coincer ils doivent quand meme avoir leurs convictions et enquêter à fond de ce côté. Je pense que c'est le seul lien concret démontré dans ce dossier ( alost )
De plus les enqueteurs trouve à Lokeren une voiture préparée comme celle utilisée par les tueurs dans les mains des connaissances de de Staerk ? c'est déja un 2 eme element ( Je sais que ce n'est pas de preuve ) qui conforte cette piste. 3 élements : Ce truand s'évade juste la nuit de la tuerie du Colryut ? C'est trop gros pour ne pas etre mèlé ( auteur ou co hauteur ? )Pour moi les enqueteur doivent regarder dans cette direction.
minimouse

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptyVen 20 Avr 2007 - 10:03

ML a écrit:
[quote="gigike"]

Une personne qui vient faire un repérage (et non une crâpule qui est au mauvais endroit au mauvais moment ) Cela à premiére vue est démontré ? oui ou non ?

De plus les enqueteurs connaissent de quoi est capable ce De staerk, donc meme si ils n'ont pas de preuves pour le coincer ils doivent quand meme avoir leurs convictions et enquêter à fond de ce côté. Je pense que c'est le seul lien concret démontré dans ce dossier ( alost )

De plus les enqueteurs trouve à Lokeren une voiture préparée comme celle utilisée par les tueurs dans les mains des connaissances de de Staerk ? c'est déja un 2 eme element ( Je sais que ce n'est pas de preuve ) qui conforte cette piste. 3 élements : Ce truand s'évade juste la nuit de la tuerie du Colryut ? C'est trop gros pour ne pas etre mèlé ( auteur ou co hauteur ? )Pour moi les enqueteur doivent regarder dans cette direction.

Bedankt voor uw interesse in de zaak Aalst en uw indruk dat de speurders veel meer in die richting moeten gaan.

1. Er zijn meerdere "repérages" geweest door Philippe De Staercke in Aalst. Op 31 oktober heeft hij samen met enkele mannen wapens en maskers verstopt in een bos vlak achter de parking van de Delhaize in Aalst. Hiervan zijn getuigen die hem formeel herkend hebben! (De PV hiervan zit in het dossier). Op 9 november 1985 tussen 16u en 17u was Philippe De Staercke met zijn vriendin Y ,en haar dochter S, in de Delhaize van Aalst. Zowel Y als S hebben meerdere malen aan de politie verklaard dat Philippe De Staercke naar Aalst ging op VERKENNING / repérage! Zelfs wanneer Philippe zijn (ex-)vriendin Y hierover met de dood bedreigd had! Bovendien zijn er meerdere getuigen (winkelpersoneel en klanten) die hem formeel herkend hebben. Deze getuigenissen zitten allemaal in het dossier. Dus: ja, dit zijn FEITEN!

2. U zegt dat dit de enige link zou zijn tussen Philippe De Staercke en de feiten van de Bende. Dat begrijp ik niet goed. Er zijn er een hele reeks. Het hangt natuurlijk ook af van uw 'perceptie' en uw 'interpretatie'. Overal lezen we dat er geen "bewijzen" bestaan in het dossier van de zogenaamde Bende van Nijvel. Maarja, wat zijn "Bewijzen"? Voor iedereen rondbazuint dat er geen "bewijzen" bestaan, zou men dan eerst eens zo vriendelijk willen zijn om te zeggen wat men onder het begrip "bewijzen" verstaat? Graag een definitie, a.u.b. ! Dan zal ik hierover met plezier verder discussiëren.

3. U spreekt terecht ook over de BMW van Lokeren. Maar er zijn meerdere materiële aanwijzingen / bewijzen tegen Philippe De Staercke, hoor! Gaande van maskers, patroongordels, schoenen, een valies met wapens en kledij die bij hem gevonden zijn en die als twee druppels water gelijken op de uitrusting van de zogenaamde Bende van Nijvel.
Renne

Renne

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptyVen 20 Avr 2007 - 17:38

En de bekentenis van De Staercke die au serieus werd genomen,omdat De Staercke iemand was die de omerta respecteerde en altijd tegendraadig was namen ze hem voor de bende aanslag in aalst niet serieus.
Ik vind dit een zwak argument omdat:
1/De Staercke gezien is in Aalst (als verkenner)
2/De gevonden kledij die overéénstemde met die van de bende,
de plateau schoenen die van hem een reus maakten.
3/De Staercke had een Golf GTI en een garagebox vol wapens
4/Zijn collega Leopold van Esbroeck is er van overtuigd dat hij zeker met de overval te maken had
5/De Staercke was opgemerkt in het osbroeck park in Aalst en praatte 'manouche'zigeunertaal,dus ik vind dat hij toch wel een beetje te veel in Aalst rondliep voor de overval plaatsvond.
6/Omdat ik 2jaar geleden in Aalst een De Staercke ontmoet heb,nie Phillipe maar een broer ervan,en hij was goed dronken en bekende mensen te vermoord te hebben samen met zijn broer,(phillipe veronderstel ik) en die was nog een grotere gek als hem zelf.
Die man liet zelfs zijn paspoort zien.De naam klopte aanvankelijk geloofde ik dit niet maar vanaf dan ben ik beginnen opzoeken.
Het gesprek geeft maar 10min geduurd,maar het was zeker een De Staercke,en hij zei nog dat hij en zijn broer al in gevangenissen hebben gezeten en wat ik speciaal vond was dat hij zei,dat hij zijn beste vriend vermoord had??en nog andere moorden maar dat was meer op zijn broer bedoeld
7/En De Staercke was inderdaad een gek
Renne

Renne

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptyVen 20 Avr 2007 - 17:40

Renne a écrit:
En de bekentenis van De Staercke die niet au serieus werd genomen,omdat De Staercke iemand was die de omerta respecteerde en altijd tegendraadig was namen ze hem voor de bende aanslag in aalst niet serieus.
Ik vind dit een zwak argument omdat:
1/De Staercke gezien is in Aalst (als verkenner)
2/De gevonden kledij die overéénstemde met die van de bende,
de plateau schoenen die van hem een reus maakten.
3/De Staercke had een Golf GTI en een garagebox vol wapens
4/Zijn collega Leopold van Esbroeck is er van overtuigd dat hij zeker met de overval te maken had
5/De Staercke was opgemerkt in het osbroeck park in Aalst en praatte 'manouche'zigeunertaal,dus ik vind dat hij toch wel een beetje te veel in Aalst rondliep voor de overval plaatsvond.
6/Omdat ik 2jaar geleden in Aalst een De Staercke ontmoet heb,nie Phillipe maar een broer ervan,en hij was goed dronken en bekende mensen te vermoord te hebben samen met zijn broer,(phillipe veronderstel ik) en die was nog een grotere gek als hem zelf.
Die man liet zelfs zijn paspoort zien.De naam klopte aanvankelijk geloofde ik dit niet maar vanaf dan ben ik beginnen opzoeken.
Het gesprek geeft maar 10min geduurd,maar het was zeker een De Staercke,en hij zei nog dat hij en zijn broer al in gevangenissen hebben gezeten en wat ik speciaal vond was dat hij zei,dat hij zijn beste vriend vermoord had??en nog andere moorden maar dat was meer op zijn broer bedoeld
7/En De Staercke was inderdaad een gek
Invité
Invité

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptyVen 20 Avr 2007 - 17:56

heb je de autoriteiten en de verantwoordelijken voor dit dossier op de hoogte gehouden van deze zwaare feiten?
Indien niet vertel ze aan DE DECKER
Renne

Renne

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptySam 21 Avr 2007 - 14:31

Veel bewijzen kan ik niet,en dat is waar het op aankomt,maar ik kan het wel vertellen why not?en als je ziet dat De Staercke zijn betrokkenheid toegeeft en niet serieus word genomen stel ik vast dat ze het spoor van De Staercke bewust links hebben laten liggen.
Waarom?
De zaak mag gewoon niet uitkomen,ik heb eens gelezen dat Beijer aan Justitie zijn verhaal wou doen maar dat ze het geweigerd hebben,zo een zaak en als er iemand wil praten mag hij denk ik niet,het zou mij niet verbazen dat hij betaald word om te zwijgen en rustig in azie nog wat te blijven,daarmee wil ik niet zeggen dat hij er echt bij betrokken is of hij gemoord heeft maar hij weet meer dan wat wij allemaal te samen weten.
chelo

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptySam 21 Avr 2007 - 17:50

Je constate que dans ce sujet, la langue de Molière s'est effacée au profit de celle de Vondel.
Je comprends le néerlandais donc, pour moi, ce n'est pas un problème, mais ce n'est peut-être pas le cas de tout le monde.
Ne pourriez-vous pas faire un petit effort pour écrire vos messages en français? d'autant que c'est une langue que vous maîtrisez puisque vous répondez à des messages écrits en français.

Dank u voor uw begrip Wink
billbalantines

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptySam 21 Avr 2007 - 22:43

ML a écrit:
[quote="gigike"]Il a donc été mis aux arrêts par l'équipe de Turnhout
les autorités ont retiré de Turnhout le dossier et ensuite il a été libéré..

Oui il a été liberé, là n'est pas la question ! qu'il soit en prison ou pas! on s'en f... on cherche à savoir qui sont les tueurs ?
Pouvoir d'abord mettre de noms sur ces salopard en esperant trouver des preuves, comme dans n'importe quelle enquête !
De plus les enqueteurs trouve à Lokeren une voiture préparée comme celle utilisée par les tueurs dans les mains des connaissances de de Staerk ? c'est déja un 2 eme element ( Je sais que ce n'est pas de preuve ) qui conforte cette piste. 3 élements : Ce truand s'évade juste la nuit de la tuerie du Colryut ?
Je me permets d'apporter une précision pour disons relatiser l'évasion de De Staercke. Le jour en question donc le 17/09/1983, il y a une évasion collective de 38 personnes à Tournai... !?! Je crois que c'est unique dans l'histoire pénitentiaire européenne... Ils avaient profité d'une grève des gardiens.
C'est trop gros pour ne pas etre mèlé ( auteur ou co hauteur ? )Pour moi les enqueteur doivent regarder dans cette direction.

J'ai l'article du Soir relatif à cette évasion qui semble avoir été minitieusement préparée selon le journaliste gUY Berra (Soir 18/9/83). Détail, l'article paraît juste à cote de l'annonce de la tuerie du Colruyt en première page. C'est à la suite du vol de plusieurs voitures à Tournai que les gendarmes qui remplaçaient les gardiens se sont rendus compte de l'évasion... Il est question d'un tunnel creusé au sein de la prison (donc préméditation et peut être complicité au sein des matons... L'évasion se passe à 19H00 et c'est seulement à 22H00 qu'elle est constatée et l'alerte lancée.
Claude-1300

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptyDim 22 Avr 2007 - 6:59

Citation :
Je me permets d'apporter une précision pour disons relatiser l'évasion de De Staercke. Le jour en question donc le 17/09/1983, il y a une évasion collective de 38 personnes à Tournai... !?! Je crois que c'est unique dans l'histoire pénitentiaire européenne... Ils avaient profité d'une grève des gardiens.

Un fait unique ? Mais non, la prison de Termonde a fait pas mal l'an dernier également !

Des journées "portes ouvertes", en quelque sorte !
http://anneesdeplomb.topdiscussion.com
minimouse

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptyMar 24 Avr 2007 - 0:18

chelo a écrit:
Je constate que dans ce sujet, la langue de Molière s'est effacée au profit de celle de Vondel.
Je comprends le néerlandais donc, pour moi, ce n'est pas un problème, mais ce n'est peut-être pas le cas de tout le monde.
Ne pourriez-vous pas faire un petit effort pour écrire vos messages en français? d'autant que c'est une langue que vous maîtrisez puisque vous répondez à des messages écrits en français.

Dank u voor uw begrip Wink

Chelo,

met al mijn begrip voor uw vriendelijk verzoek blijf ik bij mijn standpunt om hier Nederlands te spreken. (Trouwens knap dat u Vondel kent!).

Dat heeft niets met koppigheid te maken, of met communautaire beslommeringen. Integendeel!

Maar, "nuances" zijn in verband met dit onderwerp O-Zo-Belangrijk! dat ik mij in mijn moedertaal wens uit te drukken. Ik beheers de mooie taal van Molière onvoldoende om dit ook in het Frans te kunnen. Het spijt mij.

Merci pour votre compréhension. Wink
minimouse

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptyMar 24 Avr 2007 - 0:19

gigike a écrit:
heb je de autoriteiten en de verantwoordelijken voor dit dossier op de hoogte gehouden van deze zwaare feiten?
Indien niet vertel ze aan DE DECKER

Euh..., is dat niet een beetje populistisch???
minimouse

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptyMar 24 Avr 2007 - 0:22

Renne a écrit:
Renne a écrit:

Renne,

Bedoel je de De Staercke die goed bevriend is met een zeker W.M. uit het Aalsterse? Meer bepaald uit Haaltert?
Invité
Invité

MessageSujet: oooooops   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptyMar 24 Avr 2007 - 0:26

in zulke gevallen is een vork nooit breed genoeg want niemand luisterd.

Hier MINI je te posais une question ... selon toi pouquoi ont-il volé 7 gillets pare balles et ni plus ni moins.
La concierge est vivante mais lourdement handicapée... a t elle pu reconnaître qq'un dans les portraits?
cordialement
minimouse

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptyMar 24 Avr 2007 - 0:42

gigike a écrit:

Hier MINI je te posais une question ... selon toi pouquoi ont-il volé 7 gillets pare balles et ni plus ni moins.
La concierge est vivante mais lourdement handicapée... a t elle pu reconnaître qq'un dans les portraits?
cordialement

Gigike,

Waarom ze er precies 7 gestolen hebben weet ik niet. Ik ken dat dossier niet zo goed. Misschien zaten er maar 7 vesten in de kartonnen dozen? Ik weet het niet.

De conciërge heeft mij nooit verteld dat ze de daders zou herkend hebben. Ze heeft trouwens een black-out van het moment van de schietpartij, wat begrijpelijk is, want ze heeft nadien vele weken in coma gelegen en tegen de dood gevochten. Het is een wonder dat L. nog leeft.
minimouse

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptyMar 24 Avr 2007 - 0:46

gigike a écrit:

Helaas, ik vrees dat u 100% gelijk hebt.

Maar welke diensten heeft de politiek (van welke strekking ook) het onderzoek (of moet ik zeggen: de waarheid) al bewezen?

Persoonlijk stel ik geen enkele hoop meer in de politiek of in de media.

Het enige doel kan nog zijn: weten. De waarheid weten door zoveel mogelijk bronnen te achterhalen.

Gerechtigheid zal in dit dossier nooit meer geschieden.
ML

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptyMar 24 Avr 2007 - 6:10

Minimouse,
J'ai dificile à comprendre tout votre texte en Néerlandais, veuillez bien m'excuser. Je cherche via internet un traducteur automatique, mais je n'ai rien trouvé de valable.
( donner moi le lien pour pouvoir traduire svp ! )
Pour moi c'est trés simple :
C'est vrai qu'il faut des preuves formels pour condamner quelqu'un ! je le respecte! mais il y a aussi l 'inverse:
Parfois un juge d'instruction ou une chambre de conseil ( ou autre appareil judiciaire ) estime qu'il n'y a pas assez de preuve pour aller jusqu'au tribunal.
Mais franchement les enqueteurs voient cela tous les jours et ils savent trés bien qu'ils ont raison car certains faits sont réels. ( repérage du Delhaize par D. )j'aimerais avoir l'avis des membres de ce formum à ce sujet (reperage ) et on verra bien qu'est ce qui pesent dans la balance. je ne parle pas de condamnation ou autre mais je parle de piste à suivre,rien d'autres ( mettre des noms sur les tueurs ! ) evidament je ne connais pas les dossier judiciaires mais j'aimerais savoir si il y existe dans le dossier de tbw des autres elements si important ! Car pour moi ( c'est mon avis et je respecte celui des autres ) des portraits robots et liens balistiques ou autre supositions, ça pesent moins qu'une déclaration d'une personne( fiché au G.Banditisme )qui va faire avec sa femme et son gosse un repérage le jour même des tueries. Je sais que pour la justice belge il faut plus que cela mais là n'est pas la question, les enqueteurs doivent je pense d'abord trouver des noms en esperant pouvoir prouver ensuite. Comme je l'ai dit dans un autre liens, il est peut etre possible que l'entourage (ancienne femme ? ancien complices interceptés pour d'autre faits ? ) parleraient plus facilement qu'à cette époque vu le nombre d'années passées, la tension pour ( sur ? ) eux est moins grande et surement moins dangereuse qu'avant ?
Nous avons eu cette preuve ( si ces dires sont réels ? ) avec le repenti qui avoue avoir fait un braquage avec le n° 22.( même si ce 22 n'a rien avoir avec les twb! ) J'attend votre lien afin de pouvoir traduire le mieux possible les interventions des néerlandophones de ce forum.
Merci.
michel
Admin

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptyMar 24 Avr 2007 - 7:58

Voici un traducteur : http://babelfish.altavista.com/

minimouse

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptyMer 25 Avr 2007 - 0:56

ML a écrit:

C'est vrai qu'il faut des preuves formels pour condamner quelqu'un ! je le respecte! mais il y a aussi l 'inverse:
Parfois un juge d'instruction ou une chambre de conseil ( ou autre appareil judiciaire ) estime qu'il n'y a pas assez de preuve pour aller jusqu'au tribunal.
Mais franchement les enqueteurs voient cela tous les jours et ils savent trés bien qu'ils ont raison car certains faits sont réels. ( repérage du Delhaize par D. )j'aimerais avoir l'avis des membres de ce formum à ce sujet (reperage ) et on verra bien qu'est ce qui pesent dans la balance. je ne parle pas de condamnation ou autre mais je parle de piste à suivre,rien d'autres ( mettre des noms sur les tueurs ! ) evidament je ne connais pas les dossier judiciaires mais j'aimerais savoir si il y existe dans le dossier de tbw des autres elements si important ! Car pour moi ( c'est mon avis et je respecte celui des autres ) des portraits robots et liens balistiques ou autre supositions, ça pesent moins qu'une déclaration d'une personne( fiché au G.Banditisme )qui va faire avec sa femme et son gosse un repérage le jour même des tueries. Je sais que pour la justice belge il faut plus que cela mais là n'est pas la question, les enqueteurs doivent je pense d'abord trouver des noms en esperant pouvoir prouver ensuite. Comme je l'ai dit dans un autre liens, il est peut etre possible que l'entourage (ancienne femme ? ancien complices interceptés pour d'autre faits ? ) parleraient plus facilement qu'à cette époque vu le nombre d'années passées, la tension pour ( sur ? ) eux est moins grande et surement moins dangereuse qu'avant ?

ML,

Ik vind uw reactie bijzonder genuanceerd en daar ben ik heel blij om.

Ik begrijp uw voorzichtigheid om iemand te beschuldigen, maar in verband met 'PDS' in Aalst zijn er veel meer elementen dan de verkenning (repérage) alleen! Ik kan dit niet genoeg benadrukken!

Laat mij een korte opsomming maken:

-Zijn verkenning van de Delhaize in Aalst rond 16u00 in aanwezigheid van YvH en SM.

- Op 31/10/1985: het deponeren van wapens in het park achter de Delhaize in Aalst (Osbroekpark)
(PS: Mijnheer Beijer kent deze omgeving ook zeer goed!).

- Zijn -vermoedelijke- aanwezigheid 's avonds op 8/11/1895 (samen met de andere bendeleden) in het café 'LvR' op de Markt in Aalst.

-Het wegbrengen van een Samsonite-valies op 9/11/1985 rond 21u door hem in de Rue Bara in Anderlecht. Een valies waarin vermoedelijk de wapens van de overval zaten in Aalst.

-Het begraven van deze valies in een bos in de buurt van Pepingen.

-Het feit dat PDS, in aanwezigheid van YvH, op 9/11/1985 om 23u 's avonds op zijn appartement tegen een derde persoon opschept (die naar het RTBF TV-journaal kijkt) over het feit dat hij ook al dergelijke overvallen gepleegd heeft.

-Het feit dat hij vermoedelijk aanwezig was in Ronquières -met vriendin en kind- bij het dumpen van de wapens in het kanaal.

-Het feit dat de BMW 'van Lokeren' helemaal ingericht was als de voertuigen van de Bende van Nijvel.

-Het feit dat bij huiszoekingen op zijn adressen in 1986 schoenen met hoge zolen, maskers, carnavalsmaskers, lange jassen, patroongordels, e.a. gevonden worden die als 2 druppels water gelijken op deze van de Bende van Nijvel.

-Het feit dat PDS herkend is door een jeugdvriend op de parking in Aalst (9/11/1985 - 19u43), door wie hij beschoten werd.

-Het feit dat de vriendin van deze jeugdvriend de 'gespikkelde' jas van PDS duidelijk gezien heeft tijdens de overval en dat er bij de huiszoekingen in 1986 een identieke 'gespikkelde' jas bij PDS gevonden werd.

-De schriftelijke bekentenissen van PDS in de pers.

Beste ML,

al de bovenstaande elementen worden ondersteund door PV's in het dossier van Aalst. Dit gaat over vele honderden PV's! (Dus niet over één of twee PV's! HONDERDEN!!!!)

Deze PV's gaan ook over figuren als Sotirios Papadopoulos, Dominique Salesse en Julien De Staercke.

Ik begrijp dan ook niet goed dat u het 'avis' wil inroepen van de lezers van dit forum? Wat kunnen zij hierover bijbrengen? De elementen die de Delta-speurders uit Dendermonde aangebracht hebben over de bende De Staercke zijn verbijsterend.

We kunnen alleen maar vaststellen dat de CBW hier niets mee gedaan heeft.

Sterker nog: voor de CBW is de piste De Staercke taboe!

PS: de ex-vriendin van PDS heeft herhaaldelijk haar verklaringen bevestigd, ondanks het feit dat ze door PDS met de dood bedreigd werd.

PS: de opsomming van de aan PDS-gelieerde feiten die ik maak is niet volledig!
minimouse

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptyMer 25 Avr 2007 - 1:18

minimouse a écrit:
gigike a écrit:

cordialement

Gigike,

Waarom ze er precies 7 gestolen hebben weet ik niet. Ik ken dat dossier niet zo goed. Misschien zaten er maar 7 vesten in de kartonnen dozen? Ik weet het niet.

De conciërge heeft mij nooit verteld dat ze de daders zou herkend hebben. Ze heeft trouwens een black-out van het moment van de schietpartij, wat begrijpelijk is, want ze heeft nadien vele weken in coma gelegen en tegen de dood gevochten. Het is een wonder dat L. nog leeft.

Ik heb vernomen dat men bij Wittock-Van Landeghem in Temse zelf niet zou weten hoeveel vesten er precies gestolen zijn. Het zou om 6 of 7 vesten gaan. Sommigen waren groen van kleur, anderen waren blauw.
Invité
Invité

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptyMer 25 Avr 2007 - 1:36

Sujet: Alost, 9 novembre 1985 Aujourd’hui à 1:18

--------------------------------------------------------------------------------

minimouse a écrit:
gigike a écrit:

cordialement

Gigike,

Ik heb vernomen dat men bij Wittock-Van Landeghem in Temse zelf niet zou weten hoeveel vesten er precies gestolen zijn. Het zou om 6 of 7 vesten gaan. Sommigen waren groen van kleur, anderen waren blauw.
-------------------------------------------------------------------------------------
Minimous nous retire le chiffre de 7 vestes pare-balles vollées chez Wittock-V.... la firme ne pouvant affirmer le nombre exacte de vestes vollées mais serait toutefois de 6 ou 7....
minimouse ajoute un détail qui pourrait éventuellement pour être important / LES VESTES ETAIENT DE COULEURS BLEUES ET VERTES....
ML

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptyMer 25 Avr 2007 - 5:15

Minimouse,
Merci pour tous les détails données concernant les faits d'Alost, comme je le pensais, cette piste serait la bonne ( bande De Staerke ) Mais je ne comprend pas pourquoi malgré tous les elements trouvés par les enqueteurs( plus qu'il n'en faut ! )rien n'a été plus loint ? c 'est à dire juste la prison préventive pour ces personnes et rien d'autre ? qu'en pensez vous ? et pourquoi sont elles protégées ? Que pensez vous également pour le mobile du braquage d'Aalst ? c'est juste pour l'argent ?
Je suposse qu'il y a quand même une autoritée judiciaire au dessus de la CBW ? Si le pouvoir judiciaire ne fait rien, il reste encores les médiats ? bref suite à votre message, il n'y a plus rien à dire ou à ajouter à cette affaire ! si on connait les tbw et le pouvoir judicaire ne fait rien ! a quoi sert donc d'aller perdre son temps à aller chercher dans des autres directions. c'est vaiment triste ! pauvre pays qu'est la Belgique ! Ces pauvres innocents tués ! pourquoi ??
CharlyN
Invité

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptyMer 25 Avr 2007 - 17:07

Si je comprends bien l'affaire est pliée. Reste plus qu'à demander des explications à Demanet qui n'était pas plus "clean" dans le dossier Dutroux.
Renne

Renne

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptyMer 25 Avr 2007 - 19:29

Het spoor van PDS is niet genoeg uitgekamt,zoals minimouse opnoemt zijn er toch heel wat aanwijzingen tegen hem.
En aan zijn bekentenis over Aalst had men ook niet veel luisteren aan.
Ook het spoor tussen De Staercke's en Bouhouche is niet grondig onderzocht.
Zelfs zijn 'vrienden' Salesse en Van Esbroeck zijn er zeker van dat DS gedaan heeft,of er tenminste toch met te maken heeft.
michel
Admin

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 EmptyJeu 26 Avr 2007 - 16:45

Mais pourquoi la piste De Staercke serait-elle taboue?

Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: Alost, 9 novembre 1985   Alost, 9 novembre 1985 - Page 6 Empty

Alost, 9 novembre 1985
Page 6 sur 40Aller à la page : Précédent  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Suivant